۱۳۹۱ آذر ۱۵, چهارشنبه

خانوادەهای کاسبکاران کرد از چگونگی کشتار فرزندانشان می گویند


 یک فیلم کوتاه مستند از سوی یک کارگردان کرد تهیه شده که در آن تهیه کننده به گفتگو با خانوادەهای کاسبکاران کرد که فرزندان خود را در حملات نیروهای نظامی جمهوری اسلامی از دست دادەاند، پردخته است.
 
در این فیلم کوتاه با نام "کوردستان سنووری بێ بەزەیی" دو زن و یک مرد سالخورده که از اعضای خانوادەی سه کاسبکار مقتول هستند، علاوه بر توضیح دربارەی چگونگی کشته شدن این کاسبکاران کرد، به وضعیت نابەسامان اقتصادی خانوادەهایشان پرداختەاند.


در ابتدای این فیلم شش دقیقەایی، یک زن جوان که همسرش بر اثر اصابت گلوله نیروهای نظامی ایران و در حین انتقال کالا از مرزهای کردستان کشته شده می گوید همسرش از پشت مورد اصابت گلوله قرار گرفته است. این زن  دارای سه فرزند است و هیچ منبع درآمدی ندارد.
 
در ادامه یک مرد سالخورده که فرزند وی نیز از قربانیان حمله نظامیان ایرانی است به تهیه کننده فیلم می گوید که با گذشت یک سال از مرگ فزرندش، هیچ نهادی به شکایت او پاسخی نداده است. نوەهای این مرد پس از کشته شدن پدرشان، تحت سرپرستی او قرار گرفتەاند.

یک زن سالخورده نیز که فرزندش را در حمله مشابه نیروهای نظامی جمهوری اسلامی از دست داده است می گوید: "پس از کشته شدن فرزندم، نیروهای امنیتی و مرزبانان ایرانی به من گفتند که مقتول از اعضای حزب کارگران کردستان است، اما من گفتم که پ ک ک در اینجا نیست و کسی را که کشتەاید فرزند من است."

کشتار کاسبکاران کرد در مناطق مرزی کردستان در سالهای گذشته افزایش قابل توجەی داشتە است. نیروهای سپاه پاسداران و مرزبانان جمهوری اسلامی به بهانەی مبارزه با قاچاق کالا به سوی این کاسبکاران کرد تیراندازی می کنند و هرساله صدها نفر بر اثر این حملات کشته می شوند.

در آخرین مورد از این کشتارها، روز سه شنبه (٢٧ نوامبر) در روستای "دوله" واقع در شهرستان سردشت، دو کاسبکار هدف حمله این نیروها قرار گرفته و جان خود را از دست دادند.

سەرچاوە: 
ناوەندی نوچەو شرۆڤەی رۆژ
http://nnsroj.com/fa

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر