۱۳۹۲ بهمن ۱۵, سه‌شنبه

Toiveammatti

Kuin olin lapsi minun toiveammattini oli näytteljä, koska pidin katsoa paljon sarjat ohjelmat ja minä voin ottaa mallia henkilön ohjelmasta ja kun olin ystävän kanssa minä näyttelin hyvin ja tiesin, että minusta tulee hyvä näytteljä, mutta minä olen Kurdistanilainen ja asuin pienessä kaupungissa että saada se on tosi hankala ja vaikea, koska Iranin hallitus ei ole hyvä laki. Minun täytyy sanoa että Iranissa elävät Persia, Azeri, Kurdit, Arabit ja Baluchit, mutta laki ja oikeus enemmän perustettu ja antaa oikeus vain persialainen, esimerkiksi koulussa vain opiskellaan persia kieli ei muuta kieliä.
Nyt minun ammatti on lehtimies (journalisti) että työskentelin Kurdistanissa monta vuota että valmistettiin nuoren kuukausilehti ja nyt minulla on Blogia että joskus kirjoitan siellä, mutta ikävä kyllä suomessa vielä en voi kirjoittaa suomeksi, toivon että tulevaisuudessa voin kirjoittaa aiheet suomeksi.
Elämässä myös minä työskentelin lehdissä esimerkiksi Graafikko ja Design.
Minun ammattini on tosi hyvä että tiedät uutisia ja tapahtumia että tapahtuu maassasi ja koko maailmaa ja tärkein minusta tämä on että kurdit haluavat oman maan ja kurdit eivät ole vapata, että minun täytyy kirjoittaa sitä kysymyksestä. että tulevaisuudessa meilläkin on omamaa että siellä asutaan vapaasti sama kuin muut ihmiset maailmassa.
Minun Ammattini myös paljon huonoa tai ikävää juttuja että Iranin sotilas tappavat Kurdit melkein 10 ihmistä kuukaudessa. Kun kuuntelet tällaista uutista ja haluat kirjoittaa siltä se on tosi huono ja ikävä ja minä haluaisin kirjoittaa siltä suomeksikin, mutta valitettavasti vielä en onnistun.
Nyt haluan olla journalisti ja työskentelen mediassa koska pidän siitä. siksi minä en ole varma  mies, mutta yritän että minusta tulee itsevarma mies ja saan sitä mitä minä haluan.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر