۱۳۹۱ مرداد ۲, دوشنبه

پایان اعتصاب غذا بعد از دو ماە استقامت بی نظیر محمد صدیق کبودوند


محمد صدیق کبودوند در طی بیانیەای کە در وبسایت سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان منتشر شدە است اعلام کرد «به درخواست تمام بزرگواران  و وجدانهای بیدار که طی دو ماه گذشته از من درخواست پایان اعتصاب غذا کرده بودند فردا سه شنبه ٣ مرداد ماه به اعتصاب غذا پایان میدهم».
کمپین ضمن استقبال از توقف اعتصاب غذای کبودوند، با توجە بە عدم رسیدگی جمهوری اسلامی بە خواستەهای وی و شرایط نامساعد زندان و رفتار تبعیض امیز نسبت بە پایەگذار سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان بر درخواست آزادی وی تاکید می کند.

محمد صدیق کبودوند بعد از بارها درخواست استفادە از مرخصی قانونی برای معالجە و دیدار فرزندش از روز ٦ خرداد در اعتراض بە عدم توجە مقامات  قضایی و زندان بە عنوان تنها راه باقی ماندە باوجود بیماریهای سختی کە در زندان بدان دچار شدە است با بەخطر انداختن جان و سلامتی خود دست بە اعتصاب غذای نامحدود زد.
در طی  این دو ماە فعالیتها و تلاشهای بسیاری از راەهای مختلف چە پوشش رسانەای و چە با امضای بیانیە و اعتصاب غذای زنجیرەای و چە با مقالە،  یاداشت و کلیپ برای حمایت از خواستەهای برحق وی انجام شد. در پی وخامت سلامتی وی کمپین و بسیاری از فعالان مدنی و سیاسی از کبودوند درخواست متوقف کردن این اعتصاب را کردند.
بیش از ٥٠ تشکل و سازمان مدنی و سیاسی و بیش از ٥٠٠ تن از روزنامەنگاران، فعالین مدنی و سیاسی همچنین احزاب سیاسی کرد، بیانیە مشترک کمپین را مبنی بر حمایت از کبودوند و خواستەهای وی امضا کردند.
در همین راستا سازمانهای بین المللی حقوق بشری  از جملە عفو بین الملل، دیدەبان حقوق بشر، فدراسیون بین المللی جامعه های حقوق بشر و روزنامەنگاران بدون مرز بیانیەهایی مبنی بر آزادی فوری کبودوند صادر کردند.
موج حمایتها، وزارت خارجە بعضی از کشورهای جهان را نیز بە پشتیبانی از خواستهای کبودوند جلب نمود کە از جملە وزارت خارجە آمریکا و نروژ را می توان نام برد.
روزهای جمعە، شنبە، یکشنبە گذشتە و امروز دوشنبە آکسیونهای حمایتی در بیشتر از ١٥   نقطە و شهر در جهان از آمریکا و استرالیا تا کانادا و  پایتختها و شهرهایی از کشورهای اروپایی و غیر اروپایی از جملە بریتانیا، فرانسە، فنلاند، سوئد، نروژ، آلمان، هلند، اسپانیا و اقلیم کردستان برای  حمایت و پشتیبانی از خواستەهای کبودوند و  آزادی فوری وی سازماندهی شد کە اخبار آنها کمابیش در وبلاگ کمپین منتشر شدە است.
ما بدین وسیلە ضمن تحسین خانوادە کبودوند کە با وجود فشارهای مقامات امنیتی از خبر رسانی دریغ نکردند و قدردانی از همە رسانەهای گروهی، گروەهها و کسانی کە در این مدت برای حمایت از کبودوند و دیگر زندانیان سئیاسی ازجملە نسرین ستودە، نرگس محمدی و احمد امویی تلاش کردەاند، تقاضا داریم کە در جهت بهبود وضعیت کبودوند و آزادی وی و دیگر زندانیان با وضعیت مشابە از زندان همچنان  پیگیر باشند.
کمپین حمایت از کبودوند، ٢ مرداد  ١٣٩١
http://kaboudvand.wordpress.com

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر