۱۳۹۴ آذر ۲۸, شنبه

Neilikkainen Omena Rakkaudelle


Joka vuosi kun tuli Ystävänpäivä mietin sitä, että mistä ystävänpäivä tulee ja kun luin Ystävänpäivän tarinan ja tiesin että tulee rakkaudesta, mietin onko meilläkin joku merkki rakkautta varten sen tähden kysyin paljon muilta sukulaisilta ja vanhemmilta, mutta en löytänyt mitään vastausta.

Kun olin Kurdistanissa  ja ennen kun muutin Suomeen, kuulin uutista, että ystävänpäivän aikana tehdään ‘’neilikkainen omena’’ ja minusta oli tosi mielenkiintoista, mutta en tiennyt mistä tulee.
Kun muutin suomeen minäkin tein yhden ‘’Neilikkaisen Omenan’’ ja laitoin sohvapöydän päälle kuin koriste.  koska rakkaus minulle on tosi tärkeä juttu joten kaikki ihmiset pitävät toisistaan ei tule koskaan ongelmia esim. sota, nälkä ja köyhyys!
Viime vuonna kuin vaimoni sisko tuli kurdistanista Suomeen ja näki meidän ‘’neilikkaisen omenan’’ lapsena hän muisti ja kertoi meille tarinan, että ennen vanhaan kun nuoret (poika ja tyttö) tykkäsivät toisistaan, mies teki neilikkaisen omenan ja antoi tyttöystävälle ja sanottiin että ‘’omena ilman neilikkaa ei sovi lahjaksi’’ sanoin kiitos teille että kerroitte tämä tarinan ja tiesin että ‘’neilikkainen omena’’ on rakkaus merkki. Minä olin tosi iloinen että olen tiennyt neilikkaisen omenan tarinan.

Nykyään ‘’Neilikkainen Omena’’ on kurdistanin rakkaus merkki, joten Kurdistanissa tehdään ‘’Neilikkainen Omena’’ ystävänpäivää varten ja myydään niitä.
Mun puolesta haluaisin ystävänpäivän aikana tehdä ‘’Neilikkainen Omena’’muut kurdilaiset kanssa erityisesti nuorten kanssa. että nekin tietävät että meilläkin on rakkaus merkki, joka on kaunis ja myös tuoksuu hyvältä.



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر